Bakan Uraloğlu açıkladı: İstanbul-Çanakkale arası 2 saate düşüyor
Haber merkezi
Yaratılış Tarihi: 18 Mart 2025 17:08
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraology “Karayolu arasındaki İstanbul-Kanakkale eyaletinde 334 kilometre 280 kilometreye düşecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, KinaLı -Malkara 1915 Çanakkale Köprüsü Otoyolu ve Malkara -çkale Otoyolu İstanbul'a kadar İstanbul'a ulaşacak. Bakan Uraological, İstanbul ve Tekirdag arasındaki yol sayesinde 2 saat içinde İstanbul-Canakkale, dedi. Uraloğlu şunları söyledi: “Kincara otoyolunun tamamlanmasıyla, Osmangazi, Yavuz Sultan Selim ve 1915 Çanakkale Köprüsü arasında kesintisiz bir otoyol bağlantısı sağlanacak. Dedi.
Kinilen-Malkara Otoyolu Projesi'nin temeli, Çanakkale'nin deniz zaferinin 110. yıldönümünde düzenlenen bir törenle yerleştirildi. Tören, Başkan Yardımcısı Cevdet Yulmaz ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katılımıyla gerçekleşti.
1915 Çanakkale Köprüsü'nü yaklaşık 7 milyon araç geçti
Bakan Uraloğlu, Toranakkale'nin Malkara-Kanakkale Karayolu'nun Cumhuriyet tarihi tarihinde 107. yıldönümü ve 1915'teki Çanakkale Köprüsü'nün açıldıklarını hatırladığını hatırlattı. Uraloğlu, yaklaşık 7 milyon aracın açıldığı günden itibaren köprüyü geçtiğini söyledi. Dedi.
Çanakkale'nin ulaşım ve iletişim altyapısına 218 milyar yatırım
2002 yılından bu yana Uraloğlu, Çanakkale'nin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ulaşım ve iletişim altyapıları için yaklaşık 218 milyar liraya yatırım yaptığını açıkladı.
“Yol uzunluğunda 20 kilometre 438 kilometreye bölünmüş, 671 kilometreden 45 kilometre ile kaplı yol uzunluğu yoktu. Çanakkale'de, 16 bin 771 metre uzunluğunda 6 tünel inşa ettik. Dağlarda 50 dakikadan 5 dakikaya taşıma.
Cumhuriyetin 100. yıldönümünde, Geliboli-Eciabat Yolu'nun içinde inşa edilen her zaman tabut tünelleri de hatırladı: Bayrami-Teknopark bölgeleri arasındaki ulaşım standardını Bayramiç bölgeleri arasında farklı bir ulaşım seviyesine sahip. Dedi.
1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara -çkale Otoyolu İstanbul'a kadar İstanbul'a ulaşacak
Bakan Uraloğlu, İstanbul'a kadar İstanbul'a ulaşmak için 2022'de hizmete giren 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara -çkale'nin otoyolunun Kinala -Malkara otoyolunun inşaat eserlerinin gurur ve heyecanını yaşadığını söyledi. Toplamda, projenin uzunluğunda 29 metre 29 metre uzunluğunda, 2 bin 141 metre uzunluğunda, 9 geçiş, 9 el ve 9 adet eyalet inşa edeceğiz. Dedi.
“İstanbul ve Tekirdag arasındaki ulaşım bir saatin altında inecek”
Kinilen-Malkara otoyolu, 114 kilometre azaltmak için İstanbul-Tekirdag Yolu arasında 132 kilometre hizmet formunda tamamlandı.
Bu nedenle, yaklaşık 2,7 milyar lira dahil olmak üzere 2,3 milyar lira, 377 milyon lira yakıt, upraologlu, “Marmara otoyolu ve Sultan Yavuz'un kuzeyindeki 23 bin ton kuzeyin korunmasını azaltarak çevreye zarar veren araçların karbon emisyonu, 1915 Çanakkale köprüsü ile bağlantı ile bağlantı sağlanacak. Kesintisiz otoyol.
Marmara Denizi çevresinde bin 255 kilometre otoyol ağı planlandı
Türk ekonomisinin en gelişmiş bölgesinin ve nüfusun hayatının önemli bir kısmının demiryolu ve uçak taşıma sistemleri için karayolu taşımacılığı projeleri ile limanların Marmara ve Ege bölgelerindeki entegrasyonunu güçlendirmek için; Marmara otoyolu yüzüğü alanında Marmara Denizi yakınında toplam 255 kilometre otoyol planladıklarını söyleyerek Uraloğlu, sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:
“Bu bağlamda, şimdiye kadar Kuzey Marmara otoyolunun 398 kilometresini tamamladık. 426 kilometrelik İstanbul -Izmir otoyolunu açtık. Sonunda, 2022'de 1915'in Çanakkale Köprüsü'nü de dahil olmak üzere Malkara -ire -ire -Article bölümünü açtık. KinaLı-Malkara bölümündeki KinaLı-Tekirddağ -ç -çale otoyolunun son kısmı olan Çanakkale-Saviştepe.
Trafiğin yükü, Marmara Denizi'nin batı kıyısı tarafından güneyde dengelenecek.
Marmara halkasının Türkiye'nin ulusal kalkınma hareketinde önemli bir rol oynadığını vurgulayarak Uraloğlu şunları söyledi: “Bu yüzüğün ilk aşaması, Kuzey Marmara otoyolu, Avrupa ve anadolu arasındaki transit trafiğinin ağır yükü bağlı.
Uraloloğlu, Thrace ve Batı Anadolu'daki endüstriyel, ticari ve hizmet sektörlerinin bu bölgelerin ekonomik faaliyetlerini üretken bir nüfusa sahip daha hızlı ve daha düşük ve sık yük taşıyacağını söyledi. İstanbul'un batısındaki olası bir İstanbul depremi olan Uraloglu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tahliyesi daha etkili bir şekilde kullanılacağını söyledi.